sobota, 7 lipca 2018

Bez komentarza: czerwiec 2018

A. Zohny: The utilitarian's guide to the FIFA World Cup.
B. Blum: The lifespan of a lie.
A. Goldhill: What happened when philosophers set up a public booth to answer anyone’s question.
R. A. Wilson: Eugenics never went away.
S. Rabinovitch: What is wrong with tolerance?
M. Guesgen: Animal pain is about communication, not just feeling.
A. Ciaunica, J. Charlton: When the self slips.
J. Bindel: Prostitution is slavery.
E. Uranga: The philosophy of Mexicanness.
R. Meiksins: Effective altruism: a new movement, or another failed philanthropic proposition repurposed?
Aristotelian Plato, mathematical Pythagoreanism, and the origins of philosophy - an interview with Phil Horky.
What is it like to be a philosopher? An interview with Helen de Cruz.
B. O'Connor: Why doing nothing is one of the most important things you can do.
B. W. van Norden: The ignorant do not have a right to an audience.
P. Worley: A school of thought: Why British pupils should study philosophy.
P. Chrysopoulos: Eat Like an Ancient Greek Philosopher: The Aristotle Menu.

2 komentarze:

  1. Hmmm, może następnym razem w temacie pracy seksualnej warto by dać link do artykułu napisanego przez, hmmm, pracownicę seksualną, a nie Julię Bindel, która zazwyczaj nie ma pojęcia, o czym gada?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ja się tu nie zajmuję przybliżaniem tematu pracy seksualnej, tylko wklejam linki do tekstów, które (z wyjątkami) pojawiły się w danym miesiącu, przeczytałem je i wydały mi się ciekawe. „Ciekawe” niekoniecznie znaczy, że się zgadzam z tezami, albo że zgadzam się z argumentacją, albo że uważam tezy za dobrze sformułowane (przypadek Bindel). Co do wypowiedzi pracownic seksualnych, to są one nawet w linkowanym tekście, a sama Bindel pisze „I have been researching and campaigning against the global sex trade for more than 20 years. During this time, I have travelled and spent time with hundreds of women (and some men) who have shared their stories of abuse and exploitation. In arguing here that prostitution is slavery, I am relying on the reality of these women’s lives, rather than presenting a statistical case study. ” Jeśli zniekształca te relacje, albo je zmyśla, albo traktuje wybiórczo, albo wyciąga z nich nieuprawnione wnioski, to chętnie przeczytam, gdzie i jak.

    OdpowiedzUsuń